Tag-uri UTM pentru campanii Google Analytics


Aproape toti webmasterii s-au lovit cel putin o data de problema analizarii traficului venit din campanii publictare rulate pe diferite site-uri sau via e-mail. Cum decidem ce campanii sa pastram si la care sa renuntam? Trebuie sa analizam traficul pentru a determina cele mai rentabile campanii si care sunt cele mai bune zone ale acestora.

 

In acest mic tutorial am sa explic cum putem realiza acest lucru folosind tag-urile utm ale Google Analytics.

Un mic exemplu al unui link ce contine tag-urile utm :

 

vortecs.ro?utm_source=site_partener&utm_medium=Ban ner&utm_campaign=Nume_produs

 

Valori necesare :

* utm_source=nume // Acesta este sursa link-ului. Exemplu : Motor_cautare, domeiu_partener, numele_listei_email;

* utm_medium=nume // Acesta reprezinta metoda prin care este obtinuta vizita. Exemplu : Email, Banner;

* utm_campaign=nume // Acesta este numele campaniei;

Valori optionale :

* utm_term=xxx // Acesta este necesar pentru monitorizarea unui keyword anume;

 

Pentru crearea unui link nu trebuie decat sa puneti la inceput ? urmat de & dupa fiecare valoare.

Daca aveti dificultati in crearea unui link de acest gen puteti sa il generati dand un click pe urmatorul link Google Analytic UTM URL Builder.

 

Unde vedem rezultatele?

Dupa ce ati creat link-urile si ati inceput sa le utilizati in campanii fie ele de tip banner sau email este deja timpul sa vedeti rezultatele. Tineti cont ca pentru rapoartele Google Analytics poate dura si cateva ore pana se updateaza si datele pe care le doriti sa apara.

Mergeti in contul Google Analytics pe Traffic Sources –> All Traffic Sources

In functie de cat trafic primeste site-ul vostru este posibil sa fiti nevoiti sa filtrati informatia pentru a o localiza. Dupa ce ati localizat informatiile o sa vedeti valorile UTM pe care le-ati introdus in Source si Medium. In plus mai puteti filtra rapoartele pentru a vedea si celelalte valori UTM adugate link-urilor.